Jáma a dům - Jana Rečková

15. duben 2017 | 23.06 | rubrika: Recenze

Jana Rečková, narozená Zahrádková 27. dubna 1956 v  Kladně, vystudovala lékařskou fakultu Univerzity palackého v Olomouci a je lékařkou (odělení neurologie ve Fakulní nemocnici Na Bulovce). Začala psát až v třiatřiceti letech, přesto je dnes produktivní spisovatelkou a za své práce je četně oceňovaná (Ikaros, TRIFID, několik prvních míst v soutěži O cenu Karla Čapka). Své povídky publikovala v časopisech Ikarie, Pevnost, Nemesis a mnoha dalších. Je také překladatelkou z angličtiny. Koukněte taky na recenze na Dračího mor a Dračí zloději, které jsou první dva díly zatím otevřené trilogie. :)

**

Jáma a dům

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení 1 (1x) | přečteno: 87x

Zakázaná přitažlivost - Kateřina Petrusová

16. březen 2014 | 20.13 | rubrika: Recenze

Kateřina Petrusová je česká autorka narozená 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila několika literárních soutěží. Na nějakou dobu pak psaní opustila, vrátila se k němu teprve nedávno a vydala úspěšnou prvotinu Nebezpečná láska, jehož volným pokračováním je Nepřítel mého nepřítele a Zakázaná přitažlivostNapsala také samostatnou novelu S hlavou v oblacích pejru. V současnosti žije se svým manželem a dvěma dcerami v Pardubicích.

Zakázaná přitaživost
Bavettovi 3

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení 1 (1x) | přečteno: 236x

Sonea: Královna Zrádkyň - Trudi Canavan

23. únor 2014 | 14.08 | rubrika: Recenze

Australská spisovatelka Trudi Canavan patří mezi nejúspěšnější autory fantasy literatury posledních deseti let. Za svou tvorbu obdržela dvakrát cenu Aurealis, naposledy v roce 2009 za knihu The Magician's Apprentice (Zrození čarodějky). Její fantasy příběhy se drží na vrcholcích žebříčků bestsellerů, byly přeloženy do mnoha jazyků a zaznamenaly nebývalý úspěch bezmála po celém světě. Královna Zrádkyň je třetím dílem Trilogie Zrádkyň (Sonea: Vyslancova mise, Sonea: Čarodějova zrada) a pokračováním Trilogie o černém mágovi.

**

Sonea: Královna Zrádkyň
Trilogie zrádkyň 3

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení 1 (2x) | přečteno: 381x

Dračí zloději - Jana Rečková

5. únor 2014 | 20.32 | rubrika: Recenze

Jana Rečková, narozená Zahrádková 27. dubna 1956 v  Kladně, vystudovala lékařskou fakultu Univerzity palackého v Olomouci a je lékařkou (odělení neurologie ve Fakulní nemocnici Na Bulovce). Začala psát až v třiatřiceti letech, přesto je dnes produktivní spisovatelkou a za své práce je četně oceňovaná (Ikaros, TRIFID, několik prvních míst v soutěži O cenu Karla Čapka). Své povídky publikovala v časopisech Ikarie, Pevnost, Nemesis a mnoha dalších. Je také překladatelkou z angličtiny. Dračí zloději jsou volným pokračováním Dračího moru, druhým dílem plánované trilogie. Na poslední knihu se stále čeká.

**

Dračí zloději
2

komentáře (2) | přidat komentář | hodnocení 1 (1x) | přečteno: 226x

Dračí mor - Jana Rečková

29. leden 2014 | 18.48 | rubrika: Recenze

Jana Rečková, narozená Zahrádková 27. dubna 1956 v  Kladně, vystudovala lékařskou fakultu Univerzity palackého v Olomouci a je lékařkou (odělení neurologie ve Fakulní nemocnici Na Bulovce). Začala psát až v třiatřiceti letech, přesto je dnes produktivní spisovatelkou a za své práce je četně oceňovaná. Své povídky publikovala v časopisech Ikarie, Pevnost, Nemesis a mnoha dalších. Její díla byla oceněna cenami Ikaros, TRIFID a několika prvními místy v soutěži O cenu Karla Čapka. Je také překladatelkou z angličtiny. Dračí mor je první knihou plánované trilogie, volným pokračováním jsou Dračí zloději. Na poslední knihu se stále čeká.

**

Dračí mor
1

komentáře (2) | přidat komentář | hodnocení 0.00 (0x) | přečteno: 346x

Návrat stínu - Lynn Flewelling

2. prosinec 2013 | 23.54 | rubrika: Recenze

Lynn Flewelling se narodila v Presque Isla, Maine. Absolvovala University of Maine (angličtina, historie) a v roce 1981 se provdala za Douglase Flewellinga, poté pokračovala ve studiu literatury, starověké řečtiny a veterinární mediciny. Pracovala v nejrůznějších zaměstnáních, jako učitelka, dělnice na farmě, malířka pokojů, technik na pitevně, administrativní pracovnice a editorka a novinářka. Její první román z řady NightrunnerLuck in the Shadows (Štěstí ve stínech) byl Locus Magazine oceněn jako nejlepší prvotina, byl také nominován na Compton Crook Award. Návrat stínu je čtvrtým dílem série Nightrunner (Štěstí ve stínech, Příchod tmy, Zrádcův měsíc), která má v originále zatím sedm dílů.

**

Návrat stínu
Noční běžci 4

komentáře (2) | přidat komentář | hodnocení 1 (1x) | přečteno: 297x

Zahrada sirén - Vladimír Šlechta

25. listopad 2013 | 21.46 | rubrika: Recenze

Vladimír Šlechta je českým spisovatelem fantasy. Narodil se v Liberci (r. 1960), vystudoval stavební fakultu, projektoval vodohospodářské stavby, externě vyučoval na stavební průmyslovce, psal požární zprávy a píše povídky a romány. V současnosti je ženatý a má dva syny. Jeho nejznámějším souborem prací jsou příběhy z Krvavého pohraničí, Likarijská trilogie (Nejlepší den pro umírání, LikarioOrcigard), navazující Gordonova země (Zahrada sirén, Ploty z kostí, Hořící přízraky) a další.

**

Zahrada sirén
Gordonova země 1

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení 1 (1x) | přečteno: 306x

S hlavou v oblacích (pejru) - Kateřina Petrusová

18. listopad 2013 | 22.08 | rubrika: Recenze

Kateřina Petrusová je česká autorka narozená 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila několika literárních soutěží. Na nějakou dobu pak psaní opustila, vrátila se k němu teprve nedávno a vydala úspěšnou prvotinu Nebezpečná láska, jehož volným pokračováním je Nepřítel mého nepřítele a Zakázaná přitaživost.V současnosti žije se svým manželem a dvěma dcerami v Pardubicích. S hlavou v oblacích pejru je samostatná novela.

**

S hlavou v oblacích pejru

komentáře (4) | přidat komentář | hodnocení 1 (3x) | přečteno: 444x

Černý arcimág - Brent Weeks

11. listopad 2013 | 21.13 | rubrika: Recenze

Brent Weeks se narodil 1. března 1977 v Montaně. Je americkým autorem fantasy. Vystudoval Hillsdale College s titulem z angličtiny, krátce pracoval jako učitel, poté barman, než se začal věnovat psaní knih na plný úvazek. V současnosti žije se svou ženou Kristi v Oregonu. Má za sebou úspěšnou trilogii Noční anděl. Černý arcimág je prvním svazkem série Lightbringer (Světlonoš), z nichž jsou v originále vydané prozatím dva díly.

**

Černý arcimág
Světlonoš 1

komentáře (12) | přidat komentář | hodnocení 1 (2x) | přečteno: 603x

Serafína – Příběh draků - Rachel Hartman

3. listopad 2013 | 17.31 | rubrika: Recenze

Rachel Hartmanová se narodila v Kentucky, žila však na řadě různých míst včetně Chicaga, Filadelfie, St. Louis, Anglie a Japonska. Má bakalářský titul z literární komparatistiky, myslí si ale, že by měla mít spíš titul z literární srandistiky, protože její bakalářská práce se jmenovala "Paradox a parodie v Donu Quijotovi a Lúkianových satirách". Ve vysokoškolském studiu dále nepokračovala a raději šla kreslit komiksy. Nyní žije ve Vancouveru se svou rodinou, chrtem a také mluvící žábou a mlokem (kteří bojují proti zombiím – vážně. Na americkém středozápadě je zombií spousta). Její webovou stránku najdete na adrese www.rachelhartmanbooks.com.

(zdroj: serafina-fantasy.cz)

**

Serafína – Příběh draků